Azuki, Makiba & Kinta's blog


システムを投入するなら・・・
4月 30, 2010, 5:32 pm
Filed under: Dog, House

屋根の上にピカピカのパネルが

 本日我が家にソーラーシステムが入りました。仕事から帰ってくると新しくしたばかりの屋根の上にピカピカのソーラーパネルが。結構目立ちます。これでどのくらい電気代が節約できるのか楽しみです。 

 We got a solar system installed today.  When I came home from work, I saw shiny solar panel on our brand new roof.  I’m looking forward to finding how much we can save our electricity bill from now on. 

「ママさん、毎日同じ時間に晩御飯下さい」

 ソーラーを取り付けている間は隣家のジョーが金太の面倒を見てくれていました。しかしソーラーだろうが風力だろうが水力発電になろうがどうでも良いこの御二方。システムを投入するならソーラーではなく、ご飯のシステムを投入して欲しそうです。朝はともかく晩御飯は私が帰宅した時間にあわせて与えているので早いときは4時過ぎ、遅いときは8時頃という現状。悪いけど、君のお腹のシステムを変えてください。 

Kinta spent time with our neighbor Joe today while people were installing solar system.  But I guess he does not care whether we get solar, wind or water power.  He seems like he wants ‘meal system’ installed so that he can have his dinner at the same time every day.  For now, he gets to eat whenever I come home from work.  So some day 4pm and some day 8pm. What can I do?  Sorry, Kinta.  It is what it is. 

牧場「金太、あんまりきれいに食べないでよ」

 食事の半分を手作りするようになってから食欲旺盛な金太は、毎回お皿を舐めるように綺麗に食べきってくれます。お陰で、皿洗い係りを買って出ている牧場はご不満なご様子。 

 Since I started to add some food to his dog food, Kinta eats very well. But Makiba, our dog dishwasher, is not too happy about it.

「もうちょっと汚く食べてよ、金太」「あ、ゴメン」

 それでも一応はずっと待っていた牧場に金太のお皿を上げると、さらにピッカピカになるまで綺麗に舐め上げてくれます。いつも皿洗い、ご苦労様。でも、母ちゃんはちょっと情けないなあ。

 I still give Kinta’s bowl to Makiba so that he can clean it up and make it really shiny.  Good job, Makiba.  But it’s kind a pathetic. You know that, right?

にほんブログ村 犬ブログへ

システムを投入するなら・・・ はコメントを受け付けていません。


舌の黒い模様
4月 29, 2010, 8:58 pm
Filed under: Dog

生後2ヶ月を過ぎた頃にはもうあった痣

 金太の舌には黒い模様というか、大きな斑点というか痣のような物があります。生後8週間で我が家に来て比較的すぐにトッドが最初に気がつきました。ネットで色々調べても特に病気としての記載は見当たらなかったのであまり気にしてはいません。他のシェパードにも同じような斑点があるという方もおられたので、まあ大丈夫でしょ。

Kinta has a big dark spot on his tongue.  Soon after Kinta came to us as 8 weeks old, Todd found it first.  I researched through internet but I did not find it as a serious problem.  I heard that some other German Shepherds also have similar black spot on their tongues, so I think it’s okay.

あ~ん、してごらん。「ぐあ~ん」

 ちなみにあずまきはどうなのかと思って牧場の口を調べたところ、舌には斑点はありませんが口の中の上の部分に黒いスポットがありました。牧場はお腹の皮膚にも黒い斑点があります。ちょっとホルスタインの模様に似ています(笑)。

 I checked Makiba’s tongue but he did not have any black spot.  But inside of his mouth, there is a big black spot as you can see in a picture.  He has some black spot on his tummy, too.  It reminds me of  a Holstein cow.

にほんブログ村 犬ブログへ

舌の黒い模様 はコメントを受け付けていません。


リードが・・・
4月 28, 2010, 6:47 pm
Filed under: Daily Life, Dog, House

エプロンで作った即席リード(笑)

 今日は我が家の屋根を新しくしました。沢山の人が出入りをするので、トッドは金太を連れて仕事へ。夕方迎えに行ったら金太がこんな状態で出てきました。人混みの中を歩く時用の短い皮のリードを使って外さずに放っておいたら金太が噛み千切ってしまったんだそうです。金太用のリードは力のない私用、トッド用、人混み用、訓練用、お出かけ用と5つあるので困りはしませんが、先日小豆と牧場のリードを金太がボロボロにしたので新しく二本買ったばかり。又ですか、金太君。今度はトッドに買って貰おっと。

 Today we changed the roof of our house and Todd took Kinta with him to his work to avoid possible troubles. When I went to pick him up after work, Kinta came out like this with Todd.  Todd used a leather short leash and kept it on Kinta in his office.  And of course, Kinta chewed it up.  So Todd made instant leash with an apron at his restaurant.  Kinta has 5 different leashes: one for me who has no strength, one for Todd, one for training, one for outing and one for city walk. Now city walk leash is gone.  Kinta destroyed Azuki and Makiba’s leashes recently and I just purchased new ones for them.  I guess I will ask Todd to get a new city walk leash for Kinta this time.

屋根を新しくするのは結構大掛かりな作業です。

 私は雨漏りのする部分だけを修理するのだとばかり思っていたのですが、トッドは屋根を全部(増築部分を除いて)取り替える手配をしていました。

 I thought we’re going to fix our roof where it leaks but Todd changed whole roof, except for our extension in a back.

クレーンを使って裸にした屋根に資材を運びます。

 朝っぱらからさぞご近所さんには煩かった事でしょう(一応お菓子を配って屋根替えをする旨前もって伝えておきましたが)。一人か二人でちまちま作業するとばかり思っていたのに結構大掛かりでびっくり。

Todd took those pictures and sent them to me, so I wasn’t there.  But I was not expecting this scale of work.  I was impressed.

写真で見るだけでも6人の人が屋根の上に。

 実際、一人や二人でなく6人以上の人が作業しているのが分かり「一日で終わらせる」と言われた意味が良くわかりました。屋根の下に巣を作って卵を産んだ鳥がいて、大丈夫かなと心配していましたが確認したらちゃんと雛がピーチク鳴いて親鳥がせっせと餌を運び込んでいました。雛が巣立ったら、この巣も取り除かなくっちゃ。

 I can see at least 6 people on our roof working hard.  No wonder they could finish this in one day.  There is a bird nest under the roof and I was worried about it but when I came home, I could hear baby birds chirping and saw mother bird bringing food to them. Once baby birds leave the nest, Todd will take this nest down.

お気に入りのフットボールが行方不明。

 さあ、金曜日にはソーラーシステムを取り付けに作業員の人がやってきて屋根に上る予定です。どの程度の規模の作業なのか分かりませんが、もしかするとまたトッドは金太を連れて仕事に行くことになるのかもしれません。今度はリードをちゃんと外して下さいね、旦那様。

 Since our roof is done, we are now expecting to install solar system on Friday.  I wonder if Todd has to take Kinta to work again for that.  Well if he does, he’d better take his leash off next time.

にほんブログ村 犬ブログへ

リードが・・・ はコメントを受け付けていません。


お弁当つけてどこ行くの?
4月 27, 2010, 4:16 pm
Filed under: Daily Life, Dog, Family

いつも有難う、お隣さん。

 毎年この季節から夏にかけて庭の垣根の花が満開になります。この時期はこの薄紫の花(名前は知りませんの)。もう少しすると白いジャスミンの花が楽しめます。でも、我が家で植えているわけではなく、お隣さんが垣根沿いに植えているものがこちら側に垂れ込んでいるものです。毎年、とっても得した気分になります。願わくば金太がお花を食べまくりませんように。 

Every year, we enjoy beautiful flowers along with a fence in our back yard.  Right now, these pretty lavender color flowers (I don’t know the name).  A little later, we can enjoy small white jasmine for a while.  Of course, we do not own any of those plants nor trees.  These are our neighbor’s but they overlay the fence toward our yard, we can appreciate the scenery and smell. 

ご飯粒、ついてるよ。

今日はトッドが凄く忙しい日で夜遅くまで帰ってこないそうなので、夕方から私とあずまきんの3匹で静かな夕べを過ごします。金太は丁度晩御飯を終えたところで、鼻にお弁当をつけたままあっちをウロウロこっちをウロウロ。ま、そのうち取れるでしょ。 

 Todd is very busy today and won’t be able to come home until late, so I will spend my evening with Azuki, Makiba and Kinta quietly (? with Kinta? Nah).  Kinta just finished eating his supper and is walking around with a grain of rice on his nose. Cute.

にほんブログ村 犬ブログへ

お弁当つけてどこ行くの? はコメントを受け付けていません。


海、リベンジ
4月 26, 2010, 8:57 pm
Filed under: Dog

ロングビーチにあるドッグゾーン

 今日は朝仕事に行って、患者さんを亡くし結構落ち込んでしまったので午後から金太を連れてロングビーチにあるドッグゾーンへ。前回初めて海に行った時には波を警戒してなかなか海に入ることが出来なかった金太君の、リベンジです。

I had a tough morning at work so Todd took me and Kinta to Long Beach Dog Zone.  When we took Kinta to beach last time he did not go into water much, so this is his second try.

一緒にいるのはラブラドールの女の子。金太君、モテます。

  まずはトッドが波打ち際で棒切れを投げて足慣らし。途中で色々なワンちゃんと出会いました。

Todd started to play with Kinta on a shore first.  We met several beach lover pooches there.

トッドの投げた棒切れを争って海に入る二匹。

前回と違って今日の海は遠浅だったので、棒切れを海の中に投げると金太は躊躇なく海に入っていきました。

Unlike last time, this beach is shallow to a considerable distance from the shore.  Kinta was able to jump in water without hesitation.

仲間がいると勇気もでるね。

 金太はどうやら小型犬と雌犬があんまり好きじゃないらしく、小さい犬が通りかかるだびに追い掛け回し、一緒に遊ぼうとつきまとったこのラブラドールの女の子にも最後の方はブチ切れていました。誰とでも仲良く遊べるように社会勉強を続けませう。

 It seems like Kinta does not care for little dogs and female dogs.  Every time little pooches passed by, he had to chase them away.  Toward the end, Kinta chased off this labrador girl, too.  We have to continue train him to socialize with any size of dogs.

風は強かったけれど水温は気持ち良かった

 遊んだのは1時間程で、帰りにトッドの昔のルームメイトが働く中華料理屋さんによってご飯を食べて帰ってきました。癒された半日でした。明日からまた、仕事も頑張ります。ありがとう。

We were there for about an hour only. On the way back, we stopped at P.F. Cheng where Todd’s old room-mate, James, manages and enjoyed good Chinese food. It was a very relaxing and therapeutic afternoon.  I can go back to work tomorrow.  Thank you.

にほんブログ村 犬ブログへ

海、リベンジ はコメントを受け付けていません。


シェパードが6匹
4月 25, 2010, 1:45 pm
Filed under: Daily Life, Dog, Event, Family

お兄ちゃん達と遊んでもらっておいで。

 昨日は朝はいつものように金太を連れてドッグランへ。金太を入れてシェパードが6匹。成犬の雄のシェパと比べると金太がまだまだ小柄なのが良く分かります。 

Yesterday morning, we took Kinta to a dog park as usual.  There were 6 German Shepherds including Kinta at that time. When I see Kinta with other male German Shepherds, I could see Kinta is still small. 

追いかけられるより追いかける方がいいビビリの金太

 一緒に遊んでもらった雄と雌のシェパード達。追いかける時は威勢が良いのに、逃げる時は情けない顔で一目散に私の元へ駆け寄ってくる弾丸金太。もちろん、体当たりされないように除けます。 

 Kinta played with these two German Shepherd, male and female.  When he chased them, he was high-spirited but when they chased him, he ran away for his dear life and tried to get behind me.  I had to avoid three consecutive German Shepherd bullets. 

強面だけど実は大人しいジグズ君。

毎週お目にかかる犬仲間のうちで、金太が結構仲良くなっているのがこのアメリカンブルドッグのジグズ君。2歳です。ブルドッグやフレンチブルドッグは見たことがありましたが、アメリカンブルドッグを見たのはジグズ君が初めてです。 

This American Bulldog is one of the regulars here at a dog park.  His name is Zigs and he is 2 yrs old. He is the first American Bulldog I see in my life. 

プログラムです。

夕べは南カリフォルニアの高校生で芸術に秀でた生徒達のためのスポットライト賞に招かれてミュージックセンターにトッドと行ってきました。バレエ、声楽、モダンダンス、楽器、写真、ジャズ等の分野でオーディションから最終選考に残った生徒達が出演し素晴らしい賜物を披露してくれました。知り合いの娘さんもバレエ部門で出ていて、こういう子供達が将来プロの芸術家として活躍していくんだなあとワクワクしながら鑑賞しました。 

Todd took me to Spotlight Awards for high school art students at Music Center last night.  Wonderfully gifted children did amazing performances.  We had a great night.

にほんブログ村 犬ブログへ

シェパードが6匹 はコメントを受け付けていません。


甘かった
4月 23, 2010, 7:05 pm
Filed under: Dog

「オイラは行きたい時に行きたい所へ行くもんね」。

 金太がゲートを開ける事が出来るようになってしまった事は十分承知していたけれど、金太がゲートを開けてまで部屋に入ってくるのは私やトッドの側に居たいからだと思っていた・・・・。甘かったぜ。まさか留守の間にゲートを開けて私達の寝室に侵入するとは!ロックをかけておくべきでした。

 I was aware that Kinta could open the gate but I thought if would do so because he wanted to come in a room where Todd and I are.  I was optimistic. I did not even imagine he would go into our bedroom while we weren’t there! I should have locked it.

アイフォンのバックアップが取れないじゃんっ。

風邪で仕事を休み、漢方の先生のところに行って帰ってきたらラップトップにつなぐアイフォンのケーブルが噛み千切られていた。

When I came home I found my iPhone cable to my laptop was chewed up.

感電したら危なかったよ、金太君。

ラップトップの電源ケーブルも噛まれていた(でも一応使える)。

He also chewed my laptop AC cable.

日本で買ったユニクロのキャミ。ロスでは買えましぇ~ん(涙)

そして私のエクササイズ用のキャミソールのストラップが両方とも噛み千切られていた。汚れた洗濯物用の籠から咥えてくるのは殆どいつも私の物ばかり。しかも大抵はおパンツとか靴下。トッドは「おっ、いい趣味してるな」とニヤニヤするけれど、母ちゃんは嫌だぞ。

He also chewed my cami strap.  When he gets something from hamper, often it is my underwear.  Todd laughed saying “he has a good taste,” but I hope Kinta will stop doing that.

「いや~、楽しかったぜ!」 コラッ!

他にも被害はあったけれど、今日はこのくらいにしておきます。落ち込むわ~。

He destroyed other things, too but I won’t mention them here.  😦

にほんブログ村 犬ブログへ

甘かった はコメントを受け付けていません。